Η εταιρία Visible φιλτράρει καθημερινά πάνω από μισό εκατομμύριο εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης, δηλαδή δημοσιεύσεις και συνομιλίες, φόρα όπως το Flickr, το You Tube, το Twitter και το Amazon. Στη συνέχεια, κατανέμει το δημοσίευμα και το κατηγοριοποιεί: θετικό, αρνητικό, μεικτό ή ουδέτερο. Εξετάζει επίσης πόσο σημαντική είναι η συζήτηση ή ο γραφών.
"Οτιδήποτε είναι δημόσιο, είναι απόλυτα δικαιολογημένο να το συλλέγουμε" θεωρεί ο Steven Aftergood, ο οποίος έχει αναλάβει τη παρακολούθηση της Ομοσπονδίας Αμερικανικών Επιστημόνων (FAS). Αλλά "ακόμα και αν οι πληροφορίες συλλέγονται δημόσια από υπηρεσίες πληροφοριών θα ήταν προβληματικό αν χρησιμοποιούνταν για μη εγκεκριμένη εγχώρια έρευνα ή επιχείρηση. Οι μυστικές υπηρεσίες μπορεί να μπουν στον πειρασμό να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία αυτά ώστε να συλλέξουν πληροφορίες για πολιτικά πρόσωπα, κριτικούς, δημοσιογράφους και να εκμεταλλευτούν αυτές τις πληροφορίες για πολιτικό όφελος. Κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται ακόμα και αν οι εν λόγω πληροφορίες είναι διαθέσιμες δημοσίως."
Τόσο η In-Q-Tel όσο και η Visible δεν αποκαλύπτουν το μέγεθος της επένδυσης που έχει κάνει η πρώτη στη δεύτερη. Αναφορικά με τη Visible. αναμένεται ότι η εταιρία (με 90 άτομα προσωπικό) να έχει έσοδα της τάξεως των $20 εκατ. μέχρι την επόμενη χρονιά, τα οποία θα επενδυθούν για να επεκταθεί το γλωσσικό τμήμα της Visible που σήμερα εστιάζεται στα αραβικά, γαλλικά, ισπανικά και εννέα ακόμη γλώσσες.
Η κοινότητα των πληροφοριών ενδιαφέρεται εδώ και χρόνια για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το γραφείο του επικεφαλής των αμερικανικών υπηρεσιών Πληροφοριών (DNI) έχει ειδικό τμήμα (Open Source Center) το οποίο επεξεργάζεται τους συγκεκριμένους διαδικτυακούς τόπους. Ο διευθυντής του συγκεκριμένου γραφείου Doug Naquin σε ομιλία του σε επαγγελματίες του χώρου το 2007 ανακοίνωνε ότι "πλέον παρακολουθούμε το YouTube, το οποίο έχει κάποιες πολύ χρήσιμες και μοναδικές πληροφορίες. Έχουμε ομάδες που παρακολουθούν αυτό που ονομάζουμε «τα μέσα του πολίτη»: δηλαδή ανθρώπους που βγάζουν φωτογραφίες με τα κινητά τους και τις αναρτούν στο διαδίκτυο. Και επίσης υπάρχουν και φαινόμενα όπως το MySpace και blogs."
"Η CIA έχει ανάγκη τη βοήθεια πρωτοποριακών τεχνολογικών εταιριών ώστε να μπορούν να συμβαδίζουν με τους ρυθμούς της καινοτομίας στα συγκεκριμένα μέσα. Πιθανόν οι καταλληλότεροι γι αυτή τη δουλειά να μην είναι οι αναλυτές της κατασκοπευτικής κοινότητας αφού τα κοινωνικά δίκτυα αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. Χρειάζονται βοήθεια για να παρακολουθούν τους νέους ανά τον κόσμο καθώς μετακινούνται από τη μια ιστοσελίδα στην άλλη" δηλώνει ο Lewis Shepherd, πρώην υψηλόβαθμο στέλεχος της διεύθυνσης τεχνολογίας της Υπηρεσίας Πληροφορίων των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων (DIA).strategy-geopolitics
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου