Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

Χριστιανισμός και δωδεκάθεο

Η αναγέννηση της Αρχαίας Ελληνικής θρησκείας επιφέρει χωρίς αμφιβολία μια αργή,σιωπηλή, αλλά σταθερή αλλαγή στη σημερινή πολύπαθη ελληνική κοινωνία.Και όποιος δε παραδέχεται τη παραπάνω άποψη είναι τουλάχιστον προκατειλημένος.Το αρνητικό βέβαια στην όλη υπόθεση είναι ότι οι κόντρες με την επίσημη ορθόδοξη ελληνική εκκλησία είναι πολλές φορές σφοδρές και σίγουρα προκαλούν σύγχυση στους Έλληνες.
Και εδώ δε χρησιμοποιώ τη λέξη ΄΄σύγχυση΄΄ τυχαία�Είναι αλήθεια ότι η κοινωνία μας περνά κρίση και νομίζω ότι αυτή η κρίση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε μια αίσθηση έλειψης ταύτοτητας του Έλληνα.Το τι ακριβώς σημαίνει ΄΄ταυτότητα΄΄ και πως την έχουμε χάσει-ή προσπαθούν να μας την πάρουν αν θέλετε-θέλει πολλή συζήτηση και είναι ένα θέμα που δεν απασχολεί διόλου τα ΜΜΕ,τους περισσότερους ΄΄πνευματικούς ταγούς΄΄ μας,τους πολιτικούς και λοιπούς αρμόδιους-αν και αρμόδιοι στο τέλος τέλος θα'πρεπε να είμαστε και εμείς οι ίδιοι!!�Και εδώ φυσικά μπορεί εύκολα κανείς να θέσει και το γνωστό «που οδεύουμε;»
Επειδή όμως το συγκεκριμένο χωρίο δεν αποτελεί παρά έναν πρόλογο θα μπω άμεσα στο θέμα.Παρακάτω παραθέτω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κόντρας ορθοδόξων χριστιανών και ελληνιστών.Αρχικά παρατίθεται μια εγκύκλιος από την Ιερά Μητρόπολη Κίτρους-Κατερίνης και Πλαταμώνος η οποία διαβαζόταν στις εκεί εκκλησίες επί 2 βδομάδες.Στη συνέχεια ακολουθούν 2 απαντήσεις επί της συγκεκριμένης εγκυκλίου,η μια από τη φιλοσοφική εστία Κατερίνης και η άλλη από τον Τρύφων Ολύμπιο(ο οποίος και θίγεται άμεσα από τις απόψεις της Μητροπόλεως).H Gateway Team παρακολουθεί τις εξελίξεις και είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή θα πάρει θέση με κάποιο άρθρο της.Ως τότε παραθέτουμε τα παρακάτω ντοκουμέντα.Τα συμπεράσματα δικά σας�

EΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ
ΚΙΤΡΟΥΣ-ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΜΩΝΟΣ

Προς
Το Πλήρωμα της Ιεράς Μητροπόλεώς μας

Αγαπητοί μου,
Ακούγεται πως στις ημέρες αυτές πρόκειται να γίνουν κάποιες "ελληνοπρεπείς τελετές στον Όλυμπο". Θα θέλαμε να διατυπώσουμε τη θέση της τοπικής μας Εκκλησίας.
Το όλον θέμα ξεκινάει από κάποιο κ. Τρύφωνα Κωστόπουλο που διαθέτει εξοχική κατοικία στον Όλυμπο.
Ο εν λόγω καθηγητής στο παρελθόν ετέλεσε το γάμο του με αρχαίο ειδωλολατρικό τρόπο, αποδεικνύοντας έτσι πως απέρριψε τη χριστιανική του ιδιότητα και συνεπώς δεν είναι μέλος της Εκκλησίας. Τώρα προκαλεί και πάλι την τοπική μας κοινωνία αλλά και κάθε σώφρονα άνθρωπο και κάθε χρόνο αυτόν τον καιρό έρχεται από την Αθήνα και καλεί τον λαό της περιοχής μας να συμμετέχει σε εκδηλώσεις που ξεκινούν από φαιδρότητες και φθάνουν στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία.
Θα μπορούσαν κάλλιστα αυτές οι εκδηλώσεις να γίνουν αποδεκτές μόνο σαν μία καλή θεατρική παράσταση. Αλλά ο κ. Κωστόπουλος που στο μεταξύ μετέτρεψε το επώνυμό του σε "Ολύμπιο" στην υπόθεση αυτή δίνει το νόημα όχι της παράστασης αλλά της τελετής.
Πρόκειται δηλαδή για μία ουτοπική και παράλογη προσπάθεια αναβίωσης γεγονότων και μύθων που έσβησαν πριν δυόμισυ χιλιάδες χρόνια και που αυτά καθεαυτά δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσθέσουν στην εθνική μας παράδοση και κληρονομιά.
Δεκάδες έγκριτοι ιστορικοί και αρχαιολόγοι τα έχουν περιγράψει με κείμενα, σχέδια και φωτογραφίσεις αρχαιολογικών ανακαλύψεων και φυσικά κανείς δεν περίμενε την απόπειρα ενός ιδιώτη να αναβιώσει μύθους και ιστορικά γεγονότα που δεν επαναλαμβάνονται.
Εκτός αν έχει χαθεί η αίσθηση του γελοίου υπόθεση που μάλλον αποδεικνύεται από την λεπτομερέστατη αναφορά του Ολύμπιου στις αρχαιοελληνικές χλαμύδες με τις οποίες καλεί τον κόσμο να προσέλθει ντυμένος.
Είναι λοιπόν φανερό πως η συμμετοχή στις ειδωλολατρικές όσο και φαιδρές αυτές τελετές είναι τελείως ασυμβίβαστη με την χριστιανική μας ιδιότητα. Πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στη γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι θεοί της δολοφονούσαν μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν� Μιας θρησκείας στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρούνταν τρόπος μύησης σε "ανώτερη πνευματική γνώση".

Αγαπητοί μου,
Η Ελλάδα μας είναι η χώρα των πρώτων χριστιανών Αγίων και Μαρτύρων. Ας μην επιστρέψουμε με τυχόν συμμετοχή μας, έστω και από περιέργεια, να πάρουν θάρρος οι λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους. Αντίθετα, με την παγερή αδιαφορία μας και εφέτος ας δείξουμε στον κ. Ολύμπιο εκείνο που αποτελεί αναμφίβολη πραγματικότητα: Ότι όλα τα θετικά και υγιή στοιχεία της αρχαίας ελληνικής παράδοσης και ιστορίας ενσωματώθηκαν με φυσιολογικό και αβίαστο τρόπο στην μεταγενέστερη εθνική μας παράδοση, στα δημοτικά μας τραγούδια, στις τοπικές ενδυμασίες και στα διάφορα ήθη και έθιμά μας.
Αναφέρουμε το εξής παράδειγμα. Ότι σε διάφορα χωριά και κωμοπόλεις της Μακεδονίας μας, μέχρι το 1950 ποτέ δεν φορούσαν ευρωπαϊκά φορέματα αλλά τις τοπικές ενδυμασίες με το "κατσούλι" δηλαδή το καπέλο που ήταν απομίμηση της περικεφαλαίας του Μεγ. Αλεξάνδρου και τις οποίες συνεχίζουν να φορούν στις διάφορες εκδηλώσεις και στα χορευτικά.

Τιμώντας τον μεγάλο πολιούχο και προστάτη μας ’γιο Διονύσιο που αγίασε στο βουνό των ψευτοθεών, ας μείνουμε μακριά από αυτές τις ανόητες τελετές αμετακίνητοι στις γνήσιες εκκλησιαστικές και εθνικές παραδόσεις μας.

Με πολλή πατρική αγάπη
+ Ο Μητροπολίτης Σας ΑΓΑΘΟΝΙΚΟΣ

Σημείωση:
Η παρούσα να διαβαστεί καθαρά την Κυριακή της Πεντηκοστής 23 Ιουνίου.



ΑΠΑΝΤΗΣΗ της ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

Χωρίς την παραμικρή έκπληξη, διαβάσαμε την εγκύκλιο που στάλθηκε προς το πλήρωμα της εκκλησίας από τον Μητροπολίτη Κίτρους Αγαθόνικο για τις τριήμερες εκδηλώσεις των Προμηθείων στον Όλυμπο. Η απουσία της έκπληξής μας οφείλεται στη γνωστή πλέον ιδεολογική και φιλοσοφική διαφορά ανάμεσα στο Ελληνικό και Χριστιανικό πνευματικό οικοδόμημα. Η απαντητική μας επιστολή δεν αποσκοπεί στην υποστήριξη των παραπάνω εκδηλώσεων που έλαβαν χώρα στον Όλυμπο (που ούτως ή άλλως δεν μας αφορά) αλλά στοχεύει κυρίως την αποκατάσταση της Ελληνικής πολιτισμικής κληρονομιάς και των εκπροσώπων της που βάλλονται μέσα από την εγκύκλιο καθώς επίσης και στην εδραίωση του δικαιώματος να μπορούν σε μία δημοκρατική κοινωνία οι πολίτες να σκέπτονται και να εκφράζονται ελεύθερα, δίχως να χρειάζεται να απολογηθούν για τις οποιεσδήποτε ιδεολογικές τους επιλογές.
Αποτελεί ηθικό και κοινωνικό χρέος να απαντηθούν τα όσα προκλητικά και ανιστόρητα περιλαμβάνονται στην εν λόγω εγκύκλιο η οποία μοιάζει περισσότερο με δημόσιο κατηγορητήριο κατά της αρχαίας Ελληνικής παράδοσης, σημειώνοντας ότι δεν πρόκειται να αναλωθούμε σε ανταπαντήσεις.
Διατυπώθηκε στην αποσταλείσα μητροπολιτική εγκύκλιο πως κάποιος καθηγητής ονόματι Τρύφων Ολύμπιος "�κάθε χρόνο αυτόν τον καιρό έρχεται από την Αθήνα και καλεί τον λαό της περιοχής μας να συμμετέχει σε εκδηλώσεις που ξεκινούν από φαιδρότητες και φθάνουν στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία".
Ο κ. Τρύφων Ολύμπιος και μερικές ακόμη χιλιάδες ανθρώπων διοργανώνουν και συμμετέχουν σε μία εκδήλωση που σκοπός της είναι να τιμήσει και να προβάλει την Ελληνική μας κληρονομιά, όπως αυτή ήταν πριν από τον ερχομό του Χριστιανισμού.
Είναι κακό να τιμούν Έλληνες την Ελληνική παράδοσή τους και την ιστορία τους και μάλιστα στον ιερό τους τόπο ;
Ρωτούμε λοιπόν:
Απαγορεύεται κάτι τέτοιο ναι ή όχι ;
Αν ναι, τότε μάλλον υφιστάμεθα θεοκρατική τυραννία.
Αν όχι, προς τι η δημοσιοποίηση της εγκυκλίου;
Προς συνετισμό ή μήπως προς εκφοβισμό των συμμετεχόντων (και μή) σε αυτή;
Αν επιζεί στην Δημοκρατία μας το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης και της ειρηνικής εκδήλωσης των ανθρωπίνων πεποιθήσεων, ποιος ο λόγος να ανακατεύεται ο οποιοσδήποτε στις εκδηλώσεις των οποιωνδήποτε και μάλιστα με υβριστική επιθετικότητα, χωρίς την κατάθεση οποιουδήποτε ιστορικού επιχειρήματος ;
Μάλιστα οι φαιδρές αυτές εκδηλώσεις όπως λέγει, φθάνουν ακόμη και στην απροκάλυπτη ειδωλολατρία. Την ίδια στιγμή όμως οι χριστιανοί προσκυνητές των πάνσεπτων οστέινων λειψάνων, οι πρόσφατες ιερές οσφυοκαμψίες στην "ιαματική" ζώνη της παναγίας, το ξύσιμο ή φίλημα των "ιερών" εικόνων για θεραπεία ασθενειών, τα κομποσχοίνια, τα λογής ευεργετικά φίλτρα, όλα αυτά δεν είναι άραγε ειδωλολατρία; ή μήπως πρέπει να θεωρηθούν υγιείς θρησκευτικές αντιδράσεις ευσεβούς πίστης;Λέγει ο Μητροπολίτης μας: "είναι λοιπόν φανερό πως η συμμετοχή στις ειδωλολατρικές όσο και φαιδρές αυτές τελετές είναι τελείως ασυμβίβαστη με την Χριστιανική μας ιδιότητα".
Πρώτον: δεν είναι τελετές αλλά πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Δεύτερον: κι αν ακόμη για κάποιους, έχουν τελετουργική σημασία, αυτό είναι δικαίωμα τους αναφαίρετο.
Τρίτον: ό,τι είναι ασυμβίβαστο με την χριστιανική μας ιδιότητα πρέπει να απορρίπτεται; Μάλλον ναι, αν δεν συνάδει με την χριστιανική μας ιδιότητα. ’ρα όλη η προχριστιανική Ελλάδα απορρίπτεται συλλήβδην. Όμηρος, Ησίοδος, Ορφέας, Ηράκλειτος, Θαλής, Αναξαγόρας, Πλάτωνας, Αριστοτέλης, Σωκράτης, Επίκουρος και άλλοι πολλοί από τις στρατιές των διανοητών, Αχιλλέας, Ηρακλής, Οδυσσέας, Αίας, Θεμιστοκλής. Λεωνίδας, Μιλτιάδης, Πύρρος, Αλέξανδρος και πολλοί ακόμη από τις στρατιές των ηρώων, Δαίδαλος, Παλαμήδης, Αρχύτας, Ιπποκράτης, Ηρόπομπος, Υπατία, Ήρωνας Διοσκουρίδης και άλλοι πολλοί από τις στρατιές των επιστημόνων, όλοι αυτοί απορρίπτονται μιας και δεν κατείχαν την χριστιανική ιδιότητα.
Αντ' αυτού γέννησαν και διατήρησαν τις "φαιδρές" και "ειδωλολατρικές" Ελληνικές συνήθειες και την πατρώα τους θεολογία, με τις οποίες μπορεί μεν να διέπρεψαν στις επιστήμες, τέχνες, τα γράμματα, την ποίηση και την ανδρεία, απέτυχαν όμως και στην ελάχιστη κατανόηση του Θείου !Για να το καταλάβουμε καλύτερα: οι Έλληνες μπορεί να κέρδισαν όλες τις πολιτισμογόνες μάχες της νοημοσύνης, να απέσπασαν ανεπανάληπτους τίτλους τιμής στις επιστήμες, τις τέχνες, τα γράμματα, τη φιλοσοφία, να όρθωσαν τα θεμέλια του σύγχρονου παγκόσμιου πολιτισμού, απέτυχαν όμως οικτρά στην μάχη της κατανόησης του Θείου !
Αυτό κι αν είναι ανικανότητα !
Ενώ ο χριστιανισμός που απέτυχε σε όλες τις μάχες του πολιτισμού, της φιλοσοφίας και της επιστήμης (και τα ελάχιστα που έχουν να επιδείξουν, οφείλονται στην προηγούμενη Ελληνική κληρονομιά), που νέκρωσε με τον σκοτεινό Μεσαίωνά του, επιστήμες και πρόοδο, που άναψε τις εξαγνιστικές πυρές κατά της διανόησης και συνέτριψε ισοπεδωτικά τα απαράμιλλα κλασικά μνημεία του πολιτισμού μας, που δεν έχει να επιδείξει ούτε έναν εφάμιλλο των Ελλήνων πνευματικό γίγαντα,αυτός λοιπόν ο χριστιανισμός είχε συλλάβει το Θείον !
Αυτό κι αν είναι ικανότητα !
Λέγει επίσης ο Μητροπολίτης μας: "πέρασαν δύο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στη γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι Θεοί της δολοφονούσαν, μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν� Μίας θρησκείας, στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρείτο τρόπος μύησης σε "ανώτερη πνευματική γνώση". (οι υπογραμμίσεις δικές μας).
Αυτά τα έξοχα ιστορικά συμπεράσματα ανεγιγνώσθησαν δημόσια μπροστά σε ... Έλληνες από � Έλληνες�!
Αλήθεια, γνωρίζατε ώ Έλληνες, πως κάποτε οι Θεοί των προγόνων σας, δολοφονούσαν � ενώ οι πυρπολημένες και εξανδραποδισμένες από τους εβραίους προφήτες Φιλισταϊκές πόλεις, κατόπιν θεϊκών εντολών, δεν ήσαν απόρροια κάποιας δολοφονικής διάθεσης αλλά θεάρεστες πράξεις ηθικής αποκατάστασης.
Ότι μοιχεύονταν � ενώ ο συνουσιαζόμενος με τις κόρες του Λωτ και ο μέγας προφήτης Αβραάμ με την "γυναικαδελφή" του Σάρα ήταν μία απλή αλλά ύψιστης θεολογικής σημασίας οικογενειογαμία ;Ότι φθονούσαν� ενώ η κατάσχεση της ξένης Φιλισταϊκής γής που έρρεε "μέλι και γάλα" από τους "εν τω σπέρματι" ενδεείς και άπορους απογόνους του Αβραάμ δεν προερχόταν από φθόνο αλλά ήταν μία κεφαλαιώδους σημασίας θεϊκή ευλογία;
Ότι μισούσαν � ενώ εντολές του τύπου "και κατασκάψτε τους βωμούς αυτών και συντρίψτε ταςστήλας αυτών και τα άλση αυτών εκκόψετε και τα γλυπτά των θεών αυτών κατακαύσετε πυρί και απόλειται το όνομα αυτών εκ του τόπου εκείνου" (Δευτερονόμιον 12.3.1) είναι ανεξίτηλες ανθρωπιστικές συνταγές αγάπης ;
Τέλος, μας υπενθυμίζει ο Μητροπολίτης μας ότι οι παιδεραστικές διαστροφές των προγόνων μας (και ποιος ξέρει πόσες άλλες!) ήταν αναπόσπαστο στοιχείο των πνευματικών τους αναζητήσεων !Καθόλου απίθανο βέβαια την ώρα που ο Πλάτωνας στο "Συμπόσιό" του ανέλυε τον αρχέγονο έρωτα και ο Αρχιμήδης υπολόγιζε την απόσταση της γης από την σελήνη, την στιγμή που ο Ίππαρχος ανεκάλυπτε το μήκος της διαμέτρου της γης και ο Αριστοτέλης συνέγραφε τα "πολιτικά" του, να είχαν για συντροφιά τους τρυφηλά δωδεκάχρονα ή και να άναβαν κεράκια στις εκβαρβαρισμένες και παράφρονες θεότητές τους !
Τέτοια ηθική και διανοητική σήψη επικρατούσε τότε ! Οι Έλληνες � παιδεραστώντας απογειώθηκαν πνευματικά !
Τέτοιων προγόνων απόγονοι είμαστε λοιπόν !
Αλλά και όσοι ευλαβικά κοιτούν το ένδοξο παρελθόν τους δεν είναι παρά "λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους", διατείνεται συμπερασματικά η εγκύκλιος, προκαλώντας μας παγερή αμηχανία ! Πρέπει να είμαστε τελικά υπερήφανοι ή όχι για την ηθική και πνευματική ποιότητα των προπατόρων μας; Οφείλουμε τελικά να τους αποδώσουμε ευχαριστήριες τιμές για την πολιτισμική τους προσφορά ή να τους τιμωρήσουμε με διαχρονική ιστορική λήθη ;
Απέναντι λοιπόν σε τέτοιες διακηρυγμένες εκκλησιαστικές θέσεις δεν μπορεί παρά ο κάθε μέσος Έλληνας να αισθάνεται παράφορα θιγμένος και απελπιστικά ταπεινωμένος, βλέποντας την (παγκοσμίως αποδεκτή) κληρονομιά του να υποβιβάζεται στο επίπεδο του "σκότους", τους εκπροσώπους ενός μοναδικού πολιτισμού να παρουσιάζονται ως πνευματικά ασθενείς και μάλιστα στα τελευταία στάδια ηθικής σήψης και τις θεότητές του να προβάλλονται λίγο � χειρότερες απ' αυτές των ιθαγενών του Αμαζονίου !
Μην υβρίζετε λοιπόν τους ενδόξους προγόνους μας και προκαλείτε την εθνική μας υπερηφάνεια, γιατί μία καθαρή ελληνική συνείδηση δεν το ανέχεται. Πόσο τρελλό και παράλογο μοιάζει στ' αλήθεια, Έλληνες, να υπερασπίζονται μέσα στην Ελλάδα την Ελληνική μας κληρονομιά από� «Έλληνες» !
Παρ' όλη την παρακμιακή ηθική της "όλα τα θετικά και υγιή στοιχεία της αρχαίας Ελληνικής μας παράδοσης και ιστορίας ενσωματώθηκαν φυσιολογικά και με αβίαστο τρόπο στην μεταγενέστερη εθνική μας παράδοση�" αναφέρει η εγκύκλιος.
Τώρα, για το ποιος ήταν ο φυσιολογικός και αβίαστος τρόπος με τον οποίο ενσωματώθηκαν μερικά στοιχεία στην χριστιανική μας παράδοση, αυτό θα το δούμε περιληπτικά αμέσως παρακάτω:
Ο αδιάλειπτα τιμώμενος "μέγας" χριστιανός Θεοδόσιος απαγορεύει με επίσημο διάταγμά του την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων, αναπόσπαστο τμήμα του ελληνικού πολιτισμού. Σήμερα όμως οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι η μεγαλύτερη πλανητική συσπείρωση λαών και εθνών, η κορυφαία εκδήλωση αξιοκρατίας, άμιλλας και αλληλοσεβασμού. Οι "άγιοι" της εκκλησίας Θεόφιλος και Κύριλλος Αλεξανδρείας κατεδαφίζουν εκ θεμελίων την βιβλιοθήκη της Αλεξανδρείας, το μεγαλοπρεπέστερο ταμιευτήριο γνώσεων της Ελληνικής αρχαιότητος γιατί εκεί κατοικούσαν "δαίμονες και ποντίκια" !
Σήμερα τα επιστημονικά κέντρα ερευνών, οι σημερινές βιβλιοθήκες γνώσης είναι το προωθητικό καύσιμο του πολιτισμού και της εξέλιξης και κανείς λογικός άνθρωπος δεν διανοείται την � κατεδάφισή τους !
Ο "άγιος" Κύριλλος Αλεξανδρείας δολοφονεί (σε μία έξαρση αγάπης μήπως την κόρη του μαθηματικού και διευθυντή της βιβλιοθήκης Θέωνα, την επίσης μαθηματικό Υπατία, Ελληνίδα που είχε την τόλμη να παραδίδει δημόσιες φιλοσοφικές διαλέξεις και ταυτόχρονα να επινοεί εξελιγμένους ναυτικούς αστρολάβους. Για την πολύτιμη προσφορά της στον πολιτισμό � διαμελίσθηκε και πετάχθηκε στην πυρά από τον χριστιανό κατά τα άλλα Κύριλλο !
Σήμερα ο Κύριλλος απολαμβάνει πάνδημους ετήσιους εορτασμούς (1998) και τον τίτλο του αδιαφιλονίκητου "αγίου" ενώ η Υπατία παραμένει η παντοτινή άγνωστη στις καρδιές των απογόνων της !
Οι ελληνοτραφείς πατέρες της εκκλησίας μας, ο Μ. Βασίλειος, ο Ι. Χρυσόστομος, Ευσέβιος Καισαρείας και άλλοι πολλοί, αν και φρόντισαν συστηματικά να αποθησαυρίσουν τα Ελληνικά διανοητικά επιτεύγματα με σπουδές στην Ελλάδα από Έλληνες φιλοσόφους, εν τούτοις κατέθεσαν στις θεολογικές τους διατριβές απαράμιλλα δείγματα αχαριστίας και ανθελληνισμού: Μ. Βασίλειος: "Να μην δειλιάσεις από τα δύο ξύλα, από τους δύο αυτούς δαυλούς που καπνίζουν. Πρόσταγμα προς εμάς όλους είναι να μην δειλιάζουμε από Ελληνικές πιθανότητες (λογική) και από τις δυσφημίες ετεροδόξων, γιατί αυτοί μοιάζουν με δύο ξύλα, ή μάλλον με δύο δαυλούς που έχασαν την ζωτικότητα του φυτού και την σκληρότητα του ξύλου, δεν έχουν πλέον την φωτεινότητα του πυρός αλλά είναι δύο δαυλοί που καπνίζουν και μελαίνουν (μαυρίζουν) όσους τους ακουμπούν και δακρύζουν τα μάτια όσων τους πλησιάζουν". (ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΡΟΦΗΤΗΝ ΗΣΑΪΑΝ, 7,196,1-9).
Ι. Χρυσόστομος: "Εάν δε κοιτάξεις στα ενδότερα των Ελλήνων θα δεις τέφρα και σκόνη και τίποτε υγιές, αλλά σαν τάφος ανοιγμένος είναι ο λάρυγγας αυτών, γεμάτος ακαθαρσίες και ιχώρ (έμπυο) και τα δόγματά τους γεμάτα σκουλήκια �
Εμείς δε δεν παραιτούμαστε της κατ' αυτών μάχης" (Ι. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΙΩΑΝΝΗΝ ΤΟΝ ΑΠΟΣΤΟΛΟΝ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΝ 59, 370, 7-11).
Ευσέβιος Καισαρείας: "Τον φτωχό και πένητα λαό σήκωσες από τα καθόλου ζηλευτά πράγματα και από την ατιμία των παθών και από την κοπριά των Ελληνικών βδελυγμάτων και κάθισες αυτόν με τους άρχοντες του Ισραήλ, τον όντως αληθινό λαό του Θεού" (ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ, 23, 1352, 34-38)
Τόσο � Έλληνες ήσαν οι πατέρες του έθνους μας !
Σκεφθείτε τι θα μπορούσαν να πουν αν δεν ήταν σε τέτοιο βαθμό Ελληνόψυχοι !
Και είναι παράλογο και ατιμωτικό ότι τρεις τέτοιους ιεράρχες τους έχουμε για προστάτες των γραμμάτων μας.
Για οικονομία χώρου, σας παραθέτουμε μόνο ορισμένα ενδεικτικά κείμενα που δεν τιμούν καθόλου την εθνική μας ταυτότητα. Ανθελληνικές θέσεις σαν κι αυτές όμως βρίσκονται διάσπαρτες και σε μεγάλους αριθμούς στην εκκλησιαστική μας ιστορία. Για παρόμοια κείμενα και θέσεις εκφράστηκαν πρόσφατα διαμαρτυρίες και από άλλους Έλληνες, καταξιωμένους στον πολιτικό και πνευματικό χώρο. Φαίνεται ότι δεν είναι και τόσο λίγοι, οι "λίγοι νοσταλγοί του πνευματικού σκότους", όπως διατείνεται συμπερασματικά η εγκύκλιος.

Γι' αυτό προτείνουμε ανεπιφύλακτα: "Κρείττον το σιγάν"

ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ του ΤΡΥΦΩΝΑ ΟΛΥΜΠΙΟΥ

Προς τον Μητροπολίτη Κίτρους και Κατερίνης κ. Αγαθόνικο
(Απάντηση στην εγκύκλιο 287)

Κύριε Μητροπολίτα !

Επί δύο συνεχείς εβδομάδες αναγνώστηκε, κατόπιν εντολής σας, στις εκκλησίες του Νομού Πιερίας η ως άνω Εγκύκλιος, η οποία υβριστικώς καταφέρεται τόσο κατά εμού προσωπικά, όσο κατά της ιδεολογίας, του έθους και του πολιτισμού των Ελλήνων.
Όμως δεν εκπλήσσομαι που για μια ακόμη φορά φανερώνονται τα δόντια της δήθεν χριστιανικής «αγάπης». Η αγάπη της εκκλησίας ισχύει μόνο εφόσον το ποίμνιο υπακούει, γονατίζει και προσκυνά την «ιερή ποιμαντορία».
Αν το «ποίμνιο» έχει λόγο και άποψη και μάλιστα πέρα από τα πλαίσια του δόγματος του χριστιανικού φανατισμού, τότε η αγάπη τελειώνει και αρχίζει η υκοφαντία, ο πόλεμος και ενίοτε το έγκλημα. ’λλωστε ως Νέο-Γαλιλαίοι, Ορθόδοξοι και μη, ακολουθείτε την «ιερή» σας παράδοση. Είναι η παράδοση εκείνη που γνωρίζουμε, όταν οι οπαδοί της αγάπης των Γαλιλαίων χρησιμοποιούσαν την σπάθη στο όνομα του Χριστού στο χρονικό διάστημα από τον Θεοδόσιο (4ος αιώνας), ο οποίος θανάτωσε 15 000 Έλληνες το 391 στον Ιππόδρομο Θεσσαλονίκης γιατί αρνούντο να γίνουν χριστιανοί, μέχρι τον Νίκωνα Μετανοείτε, άγιος σήμερα, ο οποίος τον 10ο αιώνα ανάγκασε τους Λάκωνες με την φοβέρα του βυζαντινού στρατού να ασπαστούν την ιουδαϊκή θρησκεία και να λατρεύουν τον Αβραάμ.
Αυτή η αγάπη εκδηλώθηκε άλλωστε και στην καταστροφή όλων των μνημείων της αρχαιότητας, στην τύφλωση αγαλμάτων και στην εξολόθρευση των βιβλιοθηκών της Εφέσου και Αλεξανδρείας, διότι «έτσι ηύξανε και μεγάλωνε ο λόγος του Κυρίου» (Πράξεις Αποστ.).Κ. Μητροπολίτα, αναφέρετε ότι έχω απορρίψει την χριστιανική μου ιδιότητα και «συνεπώς δεν είμαι μέλος της εκκλησίας».
Ευχαριστώ γι αυτή τη διαπίστωση και δηλώνω ότι στο όνομα των προπατόρων μου Ομήρου, Ησιόδου, Θαλού, Αναξαγόρου, Ηρακλείτου, Αριστοτέλους, Επικούρου κ.α. ότι ακολουθώ την δική τους κοσμοαντίληψη και παράδοση.
Τι πιο φυσικό άλλωστε ένας κατά συνείδηση Έλλην να ακολουθεί την ελληνική θεοαντίληψη και όχι αυτή των Ιουδαίων;Μήπως οι Ιουδαίοι δεν ακολουθούν την δική τους παράδοση; Δεν θα ήταν παράξενο να επιβάλλουμε εμείς οι Έλληνες στους Ιουδαίους να θρησκεύονται ελληνικά, όπως ανοήτως έπραξε ο Αντίοχος Επιφανής, πράγμα που οδήγησε στην επανάσταση των Μακκαβαίων, μια εβραϊκή επανάσταση που σήμερα είναι η μεγαλύτερη γιορτή των Εβραίων, την οποία μάλιστα τιμάτε και εσείς οι χριστιανοί;
Και ρωτώ, συμπεριλαμβάνεται η επανάσταση των Μακκαβαίων κατά των Ελλήνων στην «Αγία Γραφή» σας, ώστε να θεωρείται ιερή;Ναι ή όχι; Και συνεχίζετε στην Εγκύκλιο, «�. Κανείς δεν περίμενε την απόπειρα ενός ιδιώτη να αναβιώσει μύθους και ιστορικά γεγονότα που δεν επαναλαμβάνονται. Εκτός αν έχει χαθεί η αίσθηση του γελοίου, υπόθεση που μάλλον αποδεικνύεται από την λεπτομερέστατη αναφορά του Ολυμπίου στις αρχαιοελληνικές χλαμύδες με τις οποίες καλεί τον κόσμο να προσέλθει ντυμένος».
Εδώ καταλαβαίνουμε την πατρική αγάπη των ιεραρχών. Οι αναφορές στις αξίες των προγόνων μας, οι αναφορές στους μύθους που διέπλασαν τον αρχαίο κόσμο του πολιτισμού και του κάλλους, είναι γελοιότητα για σας.
Οι 4.000 άνθρωποι που συγκεντρώθηκαν στον Όλυμπο από όλη την Ελλάδα είναι γελοίοι ασφαλώς για την αντίληψή σας. Αυτοί οι «γελοίοι» όμως, που διαρκώς αυξάνονται και αποτελούν την ελπίδα της Ελλάδας, έχουν το γνώρισμα να μην είναι ένα άβουλο χριστιανικό ποίμνιο, αλλά σκεπτόμενοι και νοήμονες πολίτες. Αυτή είναι μια ειδοποιός διαφορά μεταξύ ημών και του χριστιανικού ποιμνίου. Όσο για τον «ιδιώτη», εμένα δηλαδή, που σκοπίμως με αναφέρετε κάτοικο Αθηνών ενώ γνωρίζετε ότι είμαι μόνιμος δημότης Λιτοχώρου, θέλω να σας υπενθυμίσω ότι η λέξη «ιδιώτης» αποδίδεται σε εκείνον που δεν ασχολείται με τα κοινά. Ένας ιδιώτης στην αρχαία Ελλάδα ήταν ο καταφρονητέος, ο ιδιοτελής και ο κοινωνικώς ασήμαντος, δηλαδή ο βλάκας. Επειδή εγώ ασχολούμαι με τα κοινά και μάλιστα σε πανελλήνια διάσταση, δεν είμαι συνεπώς ένας ιδιώτης.’λλωστε ιδιώτης είναι μόνο το χριστιανικό ποίμνιο, που ατομικά επιδιώκει την σωτηρία της ψυχής του, είτε ως στηλίτης, είτε ως ερημίτης, είτε ως σπηλίτης.
Μας χλευάζετε για τις χλαμύδες που 200 άνθρωποι φορούσαν για να συμμετέχουν ως χορός στα δρώμενα. Τι πιο φυσικό ! Είναι ενδυμασία των προγόνων μας και σε δεδομένη στιγμή την τιμούμε. Γιατί άραγε οι νότιοι Γερμανοί έχουν κυριακάτικη την στολή της εποχής του Καρλομάγνου και οι Ιάπωνες αριστοκράτες στολές της πρώτης δυναστείας, 2.500 ετών; Μήπως όμως οι ιεράρχες θα έπρεπε να μας εξηγήσουν την καταγωγή του φαιού ράσου; Μήπως δεν έχει ιουδαϊκή-ραβινική και περσική προέλευση το ράσο, το οποίο θεωρείτε ελληνικό; Ποιοι θα έπρεπε να αισχύνονται για την ενδυμασία τους, εμείς που τιμούμε την ελληνική στολή, σύμβολο του γένους μας, ή οι ρασοφόροι που με το ράσο τους, σύμβολο του γένους των Εβραίων, τιμούν τους Ιουδαίους ραβίνους;
Χαρακτηρίζετε τις εκδηλώσεις μας «φαιδρές» και «γελοίες». Γιατί όμως ασχολείσθε με εμάς του «φαιδρούς»; Αν είμαστε φαιδροί, δεν αποτελούμε ασφαλώς κανένα κίνδυνο και για κανένα, γιατί ποιος ακούει τους φαιδρούς;Επιπλέον αν η χριστιανική ποιμαντορία κατέχει την αλήθεια, όπως ισχυρίζεσθε, τι φοβάσθε από το δικό μας «ψεύδος» και την «φαιδρότητα» και αγωνίζεσθε να εμποδίσετε τους πιστούς σας να μην παρευρεθούν στις εκδηλώσεις μας; Τι άραγε ήταν αυτό που ανάγκασε την Ιερά Σύνοδο να συστήσει επιτροπή καταπολεμήσεως της στροφής προς την προχριστιανική Ελλάδα; Μήπως φοβάται τα φαντάσματα που άφησε η εκκλησία πίσω της εις βάρος της Ελλάδας;
Και λέγετε: «Πρόκειται για μια ουτοπική και παράλογη προσπάθεια αναβίωσης γεγονότων και μύθων που έσβησαν πριν από δυόμισυ χιλιάδες χρόνια και που αυτά καθεαυτά δεν έχουν τίποτα απολύτως να προσθέσουν στην εθνική μας παράδοση και κληρονομιά». Φαίνεται πως είτε σας εκφεύγουν σημαντικά ιστορικά δεδομένα, είτε συγκαλύπτετε την αλήθεια.Το ελληνικό έθος έπαψε βέβαια να κυριαρχεί πριν από 1.500 χρόνια, όταν επί αυτοκράτορος Γιουτπράβδα (=Ιουστινιανού), οριστικώς επεβλήθη το Ιουδαϊκό έθος, το έθος των Γαλιλαίων και Βεδουίνων του Σινά στην χώρα του φωτός, στην Ελλάδα.
Συμφωνώ όμως ότι αυτό που εμείς επιδιώκουμε δεν προσφέρει τίποτα στην χριστιανική κληρονομιά, διότι εμείς επιδιώκουμε την ανασυγκρότηση της ελληνικής ταυτότητας, ενώ η ποιμαντορία σας επιδιώκει την διατήρηση της ιουδαϊκής συνειδήσεως, αγιοποιώντας μάλιστα την ιουδαϊκή παράδοση και ιστορία. Μάλιστα έχετε καταντήσει τον Έλληνα να θεωρεί την ιστορία άλλου έθνους ιερή και να προσεύχεται σ' αυτήν. Εκ τούτου είναι σαφές ότι αντιπροσωπεύουμε δύο διαφορετικούς και συγκρουόμενους κόσμους.
Συνεχίζετε την Εγκύκλιο με ύβρεις κατά των προγόνων μας, πράγμα που καταγγέλλω προς κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.Λέτε λοιπόν ότι «πέρασαν δυο χιλιάδες χρόνια από τότε που πάνω στην γη έλαμψε το φως του αληθινού Θεού και από τότε που σαρώθηκε το σκοτάδι της αρχαίας ειδωλολατρικής θρησκείας, που οι ανύπαρκτοι θεοί της δολοφονούσαν, μοιχεύονταν, φθονούσαν και μισούσαν � Μιας θρησκείας, στην πνευματικότητα της οποίας η παιδεραστία θεωρούνταν τρόπος μύησης σε ανώτερη πνευματική γνώση». Καταλαβαίνω βέβαια την αγωνία σας, αφού κλονίζεται πλέον το δόγμα του «αληθινού θεού» και μαζί με αυτό και η θέση σας.
Για ποιόν αληθινό θεό μιλάτε; Για τον Γιαχβέ των Εβραίων που δίνει εντολές στους δήθεν προφήτες να θανατώνουν αλλοεθνείς, ακόμη και Έλληνες, που επιβάλλει την πορνεία του Αβραάμ και της Θαμάρ και την αιμομιξία του Λωτ, που δημιουργεί αιμοσταγείς προφήτες, όπως τον Ηλία που σήμερα λατρεύεται ως άγιος από τους Ρωμιούς; Η μήπως για τον Ιησού (=δόξα τω Γιαχβέ), ο οποίος ως υιός του Γιαχβέ μοιράζεται τις ιδιότητές του, δηλαδή μισεί και φθονεί και δια της μαχαίρας (Κατά Μάρκον�) έρχεται να επιβάλλει την κυριαρχία του οίκου Δαβίδ; Μήπως εννοείτε τον κατασκευασμένο «Χριστό», στον οποίο αποδώσατε ιδιότητες που αρχαίοι Έλληνες θεοί είχαν, όπως του Απόλλωνος και ο Διονύσου;
Ακόμη και ο θάνατος και ανάσταση είναι κλεμμένες ιδιότητες από τον θάνατο του Ζαγρέως και την ανάστασή του σε Διόνυσο.Για ποιο φως μιλάτε; Για εκείνη την απάτη του δήθεν «φωτός της αναστάσεως» μέσα από μια κρύπτη του δήθεν «παναγίου τάφου», ο οποίος τάφος κατά τ' άλλα έχει κτιστεί πάνω στον κατεδαφισμένο από χριστιανούς του 4ου αιώνα ναό της Αφροδίτης; Είναι ή δεν είναι αυτό αλήθεια; Πώς βρέθηκε εκεί ο τάφος του Ιησού, αφού μέχρι τον Κωνσταντίνο υπήρχε ο ναός της Αφροδίτης; Η μήπως μας μιλάτε για κάποιο άλλο φως; Μήπως της επιστήμης και φιλοσοφίας και του πολιτισμού; Μήπως μπορείτε να μου υποδείξετε έναν επιστήμονα ή φιλόσοφο κατά την κυριαρχία του βυζαντινού χριστιανισμού, εκτός από τον Πλήθωνα, τον οποίο προσπαθούν οι χριστιανοί να οικειοποιηθούν; Δεν ήταν όμως ο Πλήθων εκείνος που αναφέρεται στον πατέρα Δία και πρότεινε την επάνοδο στην αρχαία θρησκεία και για την θέση του αυτή κατέστρεψε τα βιβλία του ο σχεδόν άγιός σας Γεννάδιος; Όσο για την παιδεραστία των Ελλήνων πρέπει να σας θυμίσω την λαϊκή παροιμία που λέει ότι «στου κρεμασμένου το σπίτι δεν μιλάνε για σχοινί». Ας διορθώσει η χριστιανική εκκλησία τα κρυφά και φανερά ροζ σκάνδαλά της πρώτα και κατόπιν ας συζητά για τα κακά των άλλων. Τι εννοείτε όμως με παιδεραστία; Μήπως πρώτα μπορείτε να μου λύσετε μια απορία; Πως είναι δυνατόν κίναιδοι και παιδεραστές, έκφυλοι και παρά φύσιν να παράγουν ένα θαυμάσιο έθος, πολιτισμό, γνώση, κάλλος, εκκλησία του δήμου, βουληφόρο πολίτη, στρατηγούς και πατριώτες που ολόκληρη η πολιτισμένη ανθρωπότητα σήμερα θαυμάζει και μιμείται, εκτός βέβαια από την ποιμαντορία;
Το αποτέλεσμα αυτό δεν μπορεί να είναι έργο ανηθικότητας, παιδεραστίας και κιναιδισμού, αλλά έργο αρετής και υψηλής ηθικής, έργο σωφροσύνης σύμφωνο με την φύση και με τους κοσμικούς νόμους, τους οποίους οι Έλληνες και γνώριζαν και εσέβοντο. Εκείνοι που δεν παράγουν πολιτισμό είναι οι παρά φύσιν και αυτοί είναι οι χριστιανοί, οι οποίοι κατά τον καιρό της απόλυτης κυριαρχίας τους κληροδότησαν στην ανθρωπότητα μόνο προσευχές και συναξάρια.
Εκ του αποτελέσματος κρίνοντες αποδεικνύεται ότι το χριστιανικό έθος, ένα παρά φύσιν έθος, καταστρέφει τον ανθρώπινο νου και το πνεύμα και εμποδίζει την ανάπτυξη πολιτισμού.Λέτε επίσης ότι «η Ελλάδα είναι η χώρα των πρώτων χριστιανών αγίων και μαρτύρων». Ποιών «αγίων», του Αντωνίου του Αιθίοπα, του Τερτυλλιανού του Ιουδαίου, των Εβραίων Στεφάνου και «αγίων» αποστόλων.
Όχι κύριε, η Ελλάδα είναι η χώρα των φιλοσόφων, των ποιητών, των πολιτικών, των στρατηγών, των καλλιτεχνών και εν γένει της δόξας και του πολιτισμού. Η Ελλάδα που εσείς αναφέρεσθε είναι η Ρωμανία, η χώρα των Ρωμιών, που όπως έχει αποδειχθεί είναι η χώρα της ρεμούλας, της απάτης και του εγκλήματος. Δικό σας προϊόν είναι η σημερινή κοινωνία, αφού το δικό σας έθος, το χριστιανικό, κυριαρχεί επί 1500 έτη. Το έθος του Παπαξηρού και Αυγουστίνου γέννησε εγκληματίες, το έθος σας γεννά την υποκρισία, τον εκφυλισμό, τον ιουδυλισμό και την οπισθοδρόμηση. Σας χαρίζουμε τον κόσμο σας.
Και περατώνετε την Εγκύκλιο: «Τιμώντας τον μεγάλο πολιούχο και προστάτη μας ’γιο Διονύσιο που αγίασε το βουνό των ψευτοθεών, ας μείνουμε μακριά από αυτές τις ανόητες τελετές και αμετακίνητοι στις γνήσιες εκκλησιαστικές και εθνικές παραδόσεις μας. Με πολλή πατρική αγάπη�». Ένα μικρό πρόβλημα για σας είναι ότι ο Όλυμπος και η ιστορία του προϋπήρχαν του Αγίου Διονυσίου. Ο Όλυμπος έχει καταστεί πανανθρώπινο σύμβολο λόγω των Ολυμπίων θεών και όχι από τον άγνωστο ασκητή που μόνασε στις κρύπτες και στα ρέματα. Ας επισκεφτείτε την Κίνα και ας πείτε: «στην Ελλάδα έχουμε ένα όρος, τον Όλυμπο, που είναι φημισμένο γιατί εκεί μόνασε ο ’γιος Διονύσιος». Ας αναρωτηθείτε τι θα εισπράξετε.
Όσο για τους «ψευτοθεούς» των Ελλήνων, μήπως μπορείτε να μας αποδείξετε ότι ο χριστιανικός Γιαχβέ είναι αληθινός; Αλλού βέβαια είναι το καίριο σημείο της υποθέσεως. Οι Έλληνες με εκείνους τους θεούς, με εκείνη την κοσμοαντίληψη, γέννησαν πολιτισμό και προήγαγαν την ανθρωπότητα. Οι χριστιανοί αντιθέτως με αναφορά τον Γιαχβέ, κατέστρεψαν τον πολιτισμό και γέννησαν την αμάθεια και όλα τα κακά που αυτή συνεπιφέρει.
Διότι, πώς να το κάνουμε, ο άνθρωπος ανυψώνεται, όχι στα προσκυνητάρια, αλλά στα έδρανα της γνώσεως και της επιστήμης και η επιστήμη είναι έργο των ροχριστιανικών Ελλήνων. Η αλήθεια μιλάει από μόνη στο μυαλό των νοημόνων.
Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Έχουμε μια κυρίαρχη θρησκεία, τον χριστιανισμό, ο οποίος ουδεμία σχέση έχει με την πνευματική Ελλάδα, είναι μια ιουδαϊκή αίρεση με δομικά υλικά κλεμμένα από την Ελλάδα, την οποία και κατέστρεψε.
Αυτή η θρησκεία επεβλήθη δια της βίας από τον 4ο μέχρι 6ο αιώνα ως επιλογή των ρωμαίων αυτοκρατόρων.
Είναι γνωστά τα διατάγματα των αυτοκρατόρων κατά του «ελληνίζειν».
Αυτή η δια της βίας κατάσταση κατέστη συν τω χρόνω παράδοση και σ' αυτή την παράδοση είναι εγκλωβισμένος σήμερα ο Ρωμιός.
Το θέμα είναι κατά πόσο και πότε ο Ρωμιός θα μετατραπεί σε Έλληνα, πράγμα που τρέμει η ποιμαντορία.
Αν οι σημερινοί άνθρωποι επιλέγουν να είναι και στο μέλλον χριστιανοί, θα είναι προτιμότερο να ονομάζονται Ρωμιοί και όχι Έλληνες και η χώρα τους Ρωμανία για να υπάρχει συνοχή και συνέπεια.
Αλλιώς κυριαρχεί η υποκρισία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου