εξαγοράζοντας συνεχώς όσες εταιρίες θέλουν να αποφύγουν την καταστροφή. Οι εξελίξεις στην κεφαλή της αγοράς των τηλεοπτικών και κινηματογραφικών παραγωγών, θα συμπαρασύρει κατακόρυφο ορυμαγδό προς τα κάτω. Στο επόμενο σταθμό των εξελίξεων αυτών, η στάση πληρωμών από πλευράς αυτή τη φορά γνωστών κινηματογραφικών και τηλεοπτικών studio με πολύ μεγάλους κύκλους πληρωμών, θεωρείται αναμενόμενη. Η συμμετοχή των κινηματογραφικών και διαφημιστικών ταινιών στην διαμόρφωση της στάσης και συμπεριφοράς της κοινής γνώμης είναι πολύ μεγάλη και δραστική με τρόπους που δεν διακρίνονται εύκολα, εξηγούν ειδικοί επικοινωνιολόγοι. "Μια ατάκα ενός πρωταγωνιστή, ή μια κάποια συγκεκριμένη συμπεριφορά μπορεί να καθιεωρωθεί στην συνείδηση της κοινής γνώμης ως πρότυπη. Όπως επίσης και η επανάληψη κάποιων σκηνών στην διάρκεια μιας κινηματογραφικής παραγωγής ή διαφημιστικής ταινίας μπορεί να προκαλέσει εκ διαμέτρου αλλαγή της στάσης της κοινής γνώμης για ένα θέμα. Πάρτε για παράδειγμα το εξής, πόσα μιμητικά πρότυπα παράγει το Χόλυγουντ..."
Η αλλαγή «φρουράς» και ο ρόλος των τραπεζών
Ταυτόχρονα σχεδόν με την αλλαγή της κυβέρνησης και την ανάληψη της εξουσίας από το Νέο ΠΑΣΟΚ, τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρίες παραγωγής διαφημιστικών και τηλεοπτικών παραγωγών βαράνε κανόνι. Κηρύσσουν στάση πληρωμών και βγαίνουν από το παίχνίδι. Διαφημιστικές εταιρίες και τηλεοπτικές παραγωγές οι οποίες έπαιρναν σχεδόν αποκλειστικά όλες τις μεγάλες δουλειές, δεν αντιμετωπίζουν πλέον μόνο την οικονομική καταστροφή, αλλά νιώθουν ότι ήρθε η ώρα τους να εξαφανιστούν από την χάρτη, κάτι που είναι θέμα χρόνου. Οι τράπεζες δεν ανανεώνουν τον δανεισμό τους... Παρόλα αυτά και πάντα σύμφωνα με τις φήμες, δεν παραλείπουν να μεταφέρουν ότι έχει μείνει στα αποθεματικά τους σε εξωτικά σημεία του πλανήτη. Στα γραφεία των εταιριών ακολουθούν σκηνές σχεδόν φαρ-ουεστ και Ρόκυ 4 με τους εργαζομένους και μικροπροηθευτές να πρέπει να περάσουν από διμοιρίες μπράβων για να συναντήσουν τους ιδιοκτήτες και να πάρουν τα χρήματά τους. Ταυτόχρονα, o Mίκης Μοδιάνο εξαγοράζει επιλεκτικά μικρότερες εταιρίες και γιγαντώνεται. Και αρχίζει ήδη να χτυπάει όλες τις μεγάλες δουλειές από project και του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα. Παράλληλα, επιλέγει πολύ προσεκτικά τους μικροπρομηθευτές στους οποίους αναθέτει συνεργασίες μικρής ισχύος. Αυτοί θα είναι και που θα επιλεχθούν να επιβιώσουν... Όλες οι γνωστές και επιτυχημένες τηλεοπτικές σειρές που παρακολουθεί το τηλεοπτικό κοινό της χώρας τα τελευταία χρόνια, φυσικά και δεν θα έμεναν άστεγες από studio, αφού θα συνεχίσει η υλοποίησή τους από την MODIANO. Μάλιστα, γνωστή εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών συμφερόντων γνωστής ελληνικής εφοπλιστικής οικογένειας αναγκάζεται να βάλει λουκέτο "για να μην γράψει ζημιές", εξηγούν άνθρωποι της αγοράς.
Πρωτόκολλα... και συμβόλαια...
Επιπλέον, όπως είναι ήδη γνωστό, καμμία από τις κυρίαρχες διαφημιστικές εταιρίες στην Ελλάδα και οι οποίες αναλαμβάνουν την υλοποίηση των διαφημιστικών προγραμμάτων και τον σχεδιασμό προωθητικών ενεργειών για λογαριασμό κυρίως του Ελληνικού Δημοσίου, δεν ανήκει σε Έλληνες. Δισεκατομύρια ευρώ από τις διαφήμισεις κυρίως του Δημοσίου, φεύγουν κατευθείαν στο εξωτερικό. Ο έλεγχος της γραμμής παραγωγής της Διαφήμισης στην Ελλάδα έχει περάσει ήδη σε ξένα χέρια, από την σύλληψη του concept μέχρι την υλοποίηση του έργου και την διανομή των διαφημιστικών μηνυμάτων στο κοινό. Παράλληλα, παρακολουθούμε γνωστά υπερατλανικά κέντρα παραγωγής πολιτικών να χρηματοδοτούν την εξαγορά μετοχικών κεφαλαίων εγχώριων τηλεοπτικών καναλιών και δικτύων, ραδιοφωνικών σταθμών, εφημερίδων, περιοδικών. Μέσω νεοανερχόμενων επιχειρηματικών ομίλων και σχημάτων. Οι εγχώριες μετοχικές συνθέσεις των τηλεοπτικών σταθμών και γνωστών ραδιοφώνων υποχωρούν ολοένα και περισσότερο, μερίδιο από την διαφημιστική πίτα δεν έχει να λαμβάνει κανένα Μέσο αν βρεθεί εκτός γραμμής. Οι εφημερίδες της χώρας ωστόσο ακόμα αντιστέκονται αν και βρίσκονται μεταξύ σφύρας και άκμωνος. Δηλαδή εν μέσω εξαγοράς σημαντικών ποσοστών σε επιχειρηματικά σχήματα που προέκυψαν από το πουθενά και ολοσέλιδες διαφημίσεων τραπεζών τις οποίες δεν αντέχουν οικονομικά να αρνηθούν. Όλα δείχνουν ότι το επιχειρηματικό κλίμα στην Ελλάδα είναι αρκετά μεσογειακό και εύκρατο για τον Μίκη Μοδιάνο. Δυστυχώς το ίδιο δεν συμβαίνει και με τους Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαμόρφωσης της κοινής γνώμης στην Ελλάδα. Και όχι μόνο.. Το ίδιο καλοκαιρινό και πολύ ευχάριστο βρίσκουν το επιχειρηματικό κλίμα στην χώρα μας και οι Γερμανοί, και οι Τούρκοι αλλά και άλλοι Εβραίοι, που δραστηριοποιούνται έντονα στον χώρο των ΜΜΕ και σε εταιρίες δημοσκοπήσεων. Ήδη, στιχουργοί, ηθοποιοί, συγγραφείς, σεναριογράφοι, σκηνοθέτες, δημοσιογράφοι, πολιτικοί αναλυτές, κ.α. αρχίζουν να λαμβάνουν το μήνυμα ότι όποιος κινηθεί εκτός των νέων επικοινωνιακών γραμμών που προκύπτουν, δεν θα απασχολείται πουθενά.
Μάνος Μεϊμαράκης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου